Орієнтування в просторі з дітьми ясельного віку


На  третьому  році  життя  дитина  починає  поступово оволодівати словесною системою відліку. Безпосереднє пересування до об'єкта для встановлення контакту з ним змінюється спочатку поворотом тулуба, а потім — вказівним рухом. Далі на зміну широкому  вказівному  жесту  приходять  менш  помітні  рухи  руки;  вказівний  жест  змінюється легким рухом голови і, нарешті, тільки поглядом, зверненим у бік предмета.
Для дитини третього року життя особливе значення мають завдання, пов'язані з розширенням активного  словника,  що  включає  «просторову»  термінологію.  Так,  дорослий  навчає  малюка визначати  відстані  (далеко,  близько)  і  вживати  відповідні  терміни.  Для  цього  слід  використовувати  механічні  іграшки-забавки:  жаба,  мавпа,  заєць,  ведмедик.  Вихователь  може організувати  різні  ігри:  «Дивіться,  діти,  пінгвін  іде.  Він  чорний,  а  груди  в  нього  білі.  Який гарний  пінгвін.  Хочете  краще  його  роздивитися?  Тоді  покличте  пінгвіна,  щоб  ближче  до  вас підійшов. Скажіть йому: «Підійди ближче». Дивіться  — іде, Зупинився. Протягни руку, Оленко,
дістань  його.  Із  стільця  не  підіймайся.  А  чому  ти  його  не  дістанеш?  Так,  він  далеко  від  тебе. Поклич ще раз, щоб  ближче  підійшов.  Скажи:  «Ближче, іди, ближче». Знову йде  пінгвін. Іде до тебе. Зовсім близько підійшов. Погладь його. А тепер я хочу, щоб він до Льоні підійшов. Підійди, пінгвінчику,  до  Льоні.  Іде  пінгвін.  Від  тебе  йде  до  Льоні.  Ось  як  близько  підійшов.  І  знову повернувся, іде до мене. Усе далі, далі йде від вас. Зовсім пішов».
У  таких  іграх  дитина  дізнається,  як  визначати  пройдену  відстань.  Поєднання  рухів  та  слів сприяє засвоєнню малюком просторових категорій. Для розвитку в дітей навичок орієнтуватися в просторі можна рекомендувати такі ігри та вправи. «Обладнаємо ляльці кімнату» або «У ляльки новосілля». Дорослий пропонує дітям розмістити меблі всередині кімнати, по кутках, збоку і т. д. Біля  столу    стільці,  на  столі    посуд.  У  грі  «Лялька  робить  зарядку»  вихователь  подає команди, а дитина разом з лялькою робить зарядку.
Ігри  з  будівельним  матеріалом  дають  змогу  закріпити  в  дітей  знання  про  напрям  і  відносне розміщення предметів у просторі.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Про траєкторію руху та розвитку професійної компетентності педагога

  Чи потрібно кожному з нас самовдосконалюватись та розвиватися професійно?  Ми часто чуємо поняття: професійний розвиток, траєкторія профес...