Чи потрібно кожному з нас самовдосконалюватись та розвиватися професійно?
Ми часто чуємо поняття: професійний розвиток, траєкторія професійного розвитку тощо. Хто відповідає за ваш професійний розвиток: директор, вихователь-методист чи кожен сам за себе?
Траєкторія професійного розвитку педагогічного працівника — персональний шлях реалізації професійного потенціалу педагогічного працівника.
Міжатестаційний період - це проміжок часу між проходженням педагогічним працівником атестації.
Атестаційний період визначається навчальним роком, в який передбачена атестація педагогічного працівника.
Що робить педагог у міжатестаційний період:
- формулює тему як напрям педагогічної роботи;
- визначає індивідуальні професійні завдання, які необхідно розв’язати;
- обмірковує, які знання й уміння необхідні для розв’язання поставлених завдань.
- намічає дії, які будуть реалізовані для розв’язання професійних завдань.
- окреслює очікувані результати.
Але з самого початку проаналізуйте самі для себе :
Що я вже вмію
| Що я хочу навчитись |
Де я можу цьому навчитьсь | Що я вмітиму |
У міжатестаційний період педагогічний працівник планує (на початку періоду) та аналізує (в кінці періоду) свою діяльність план розвитку.
Такий план може називатися по різному: індивідуальний план розвитку, персональний план розвитку, індивідуальний проектний план, індивідуальний проектний плану розвитку професійної компетентності педагога. Та суть одна: це певний путівник з розвитку педагога. Виконуючи завдання, які запланував педагог, він досягає певних цілей — саморозвиток, досягнення якихось навичок, збільшення заробітної плати після атестації, тощо, а заклад освіти— своїх — підвищення еефктивності роботи, закладу дошкільної освіти.
Плануючи свою діяльність педагог здійснює самоаналіз професійної та фахової діяльності, враховуючи загальні та професійні компетентності (прогностична, організаційна, оцінювально-аналітична, предметно-методична, здоров’язбережувальна, проектувальна, психо-емоційна, морально-етична, інформаційно-комунікаційна), зазначених у професійному стандарті.
Що робить педагог у міжатестацй період?
1. Підвищує свою кваліфікацію шляхом:
формальної освіти – курси підвищення кваліфікації;
неформальної – тренінги, семінари, семінари-практикуми, вебінари, майстер-класи тощо;
інформальної освіти – самоосвіти.
2. Презентує педагогічну діяльність:
- показ для колег власних занять та діяльностей з дітьми;
- участь у конкурсах(фестивалях) різного рівня;
- створення влсних методичних розробок;
- представлення власних методичних розробок у фаховій пресі, фахових інтернет виданнях
- участь у конференціях, семінарах, вебінарах ( не як слухач, а як учасник);
- дописувач на сайті закладу;
- ведення власного професійного блогу, youtube-каналу;
- проведення колегам майстер-класів;
- творчий звіт перед колективом;
- інше.
На підставі накопичених матеріалів в кінці кожного навчального року проводиться аналіз власної педагогічної діяльності, що передбачає співвідношення отриманих результатів з раніше поставленими цілями і завданнями, що служить основою коригування своєї дяльності на наступний навчальний рік.
Якщо така робота проводиться систематично в кінці кожного навчального року, це дозволить сформувати узагальнену характеристику діяльності педагога і отриманих ним результатів, що і служить предметом експертизи під час проведення атестаційних процедур.
Шаблон індивідуального проектного плану розвитку професійної компетентності педагога
№ | Зміст роботи | Форма | Термін | Відмітка про виконання |
1. | Систематично ознайомлюватись з нормативними документами Міністерства освіти і науки України | підвищення кваліфікації | ||
2. | Систематично ознайомлюватись з новими методичними матеріалами в галузі дошкільної освіти | підвищення кваліфікації | ||
3. | Пройти чергову курсову перепідготовку в РОІППО | підвищення кваліфікації | ||
4. | Створити власний професійний блог/youtube-канал | презентація діяльності | ||
5. | Систематичне наповнення сайту закладу/блогу/youtube-каналу | презентація діяльності | ||
6. | Вивчити передовий педагогічний досвід (вказати конкретного педаога чи досвід якогось закладу) | підвищення кваліфікації | ||
7. | Опрацювати педагогічну і психологічну літературу | підвищення кваліфікації | ||
8. | Вивчати нові освітні технології та педагогічні інновації | підвищення кваліфікації | ||
9. | Впровадити в освітній процес освітню інновацію | презентація діяльності | ||
10. | Відвідати вебінар на тему “...” | підвищення кваліфікації | ||
11. | Створити власну методичну розробку на тему “ “ | презентація діяльності | ||
12. | Написання статті до фахового видання | презентація діяльності | ||
13. | Виступ на засіданні педагогічної ради | презентація діяльності | ||
14. | Поділитись з колегами відкритим переглядом | презентація діяльності | ||
15. | Надати колегам консультацію на тему “...” | презентація діяльності | ||
16. | Участь у тренінгах/ майстер-класах/семінарах/семінарах-практикумах/вебінарах (різних рівнів) | підвищення кваліфікації | ||
17. | Провести для колег тренінг/ майстер-клас/ семінар/ семінар-практикум/ вебінар | презентація діяльності | ||
18. | Участь у конкурсах /фестивалях (різних рівнів) | презентація діяльності | ||
19. | Оснастити... | презентація діяльності | ||
20. | Розробити... | презентація діяльності | ||
21. | Поповнити... | презентація діяльності | ||
22. | Підготувати... | презентація діяльності | ||
23. | Виготовити... | презентація діяльності | ||
24. |
| |||
25. |
|
Самозвіт виконання індивідуального проектного плану розвитку професійної компетентності педагога
№ | Захід | Дата |
1. | ||
2. | ||
3. | ||
4. | ||
5. | ||
6. | ||
7. | ||
8. | ||
9. | ||
10. |
В кінці плану варто додати порожні рядки (багато порожніх рядків), де ви будете власноруч записувати вже більш конкретні заходи - такий собі самозвіт. Як що ви це будете робити систематично, то питання “Що я робив мій міжатестаційний період?” ніколи не виникне. Ви чітко будете знати куди прямувати далі.
Коли ж реалізовувати цей план?
Усе залежить від цілей та обраних для їх досягнення методів. Переважно в робочий час реалізуються пункти, прив’язані до проєктів та поточної роботи: відкриті перегляди, курси в ОІППО, виступи на засіданнях педагогічної ради . Зазвичай практика, яка корисна для роботи, відточується на роботі, а теорія — у вільний час.
З усього цього можна зробити висновок, що все вище перелічене тільки для присвоєння педагогічного звання. Проте у новому Положенні про атестацію педагогічних працівників, яке затверджене наказом МОН від 09 вересня 2022 року № 805 та Зареєстроване в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2022 р. за № 1649/3898 сказано, що за результатами атестації педагогічні звання присвоюються (підтверджуються) педагогічним працівникам, які мають кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії"/"спеціаліст вищої категорії" та які зокрема:
- упроваджують і поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, надають професійну підтримку та допомогу педагогічним працівникам (здійснюють супервізію);
- беруть участь у процедурах і заходах, пов'язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти;
- були визнані переможцями, лауреатами всеукраїнських, міжнародних фахових конкурсів;
- підготували переможців всеукраїнських, міжнародних олімпіад, конкурсів, змагань, тощо.
Успіхів усім нам у саморозвитку.
Немає коментарів:
Дописати коментар