Як дітей ясельного віку знайомити з формою


Для дітей третього року життя є характерним високий рівень
сприймання, уваги, пам'яті, мови, уяви, а це дає змогу добирати для них більш складні і цінні для розумового розвитку ігри з сенсорним змістом.
Важливу  роль  у  розвитку  дитини  цієї  вікової  групи  відіграють  групування  і  порівняння предметів за формою. При цьому  використовують як предметну, так і елементарну продуктивну діяльність, особливо малювання і складання мозаїки.
Діти  цієї  вікової  групи  вже  вміють  орієнтуватися  в  навколишньому  просторі  з  урахуванням двох якостей — форми і розмірів або форми і кольору. Так,  у  грі  «Накрий  фігуру  такою  самою  фігурою»  дітям  дають  картку  з  намальованими кружечками  й квадратами двох розмірів (великі  й маленькі). Спочатку  вихователь разом з  ними
розглядає ці фігурки і загострює їхню увагу на тому, що тут фігурки різні за формою і розміром: «Тут  ось  яка  фігурка,  а  тут    така.  А  ці  зовсім  інші.  Ви  маєте  знайти  фішку  точно  таку,  як намальована і накрити її».
На малюнку всі фігури сині, а фішки всі червоні, щоб було краще видно, яка ще  залишилася не
накритою. Це  завдання  можна  виконувати  й  послідовно:  спочатку  накрити  всі  кружечки,  а  потім    усі квадрати.  Перші  два-три  рази  діти  потребують  допомоги,  а  потім  виконуватимуть  завдання
самостійно.
Можна провести гру-заняття  «Нанизування  намиста різного розміру». Намисто виготовляють з  дерева,  глини  або  з  ягід  та  насіння  (гороху,  горобини,  квасолі).  Звичайно,  йдеться  про  умовне нанизування.  На  клаптику  паперу  проводять  лінію,  вигнуту  донизу.  На  неї  малята  викладають намисто, не чергуючи його за формою.
Діти третього року життя люблять гратися з глиною та піском. З піску вони «печуть пиріжки», а  з  глини  роблять  іграшки:  печиво,  млинці,  грибки,  піраміди  та  ін.  Вихователь  допомагає  їм, поступово  навчаючи їх робити це самим. При цьому діти розуміють, що кулька кругла, паличка довга  і  водночас  кругла  тощо.  Якщо  з  малятами  займатися  систематично,  до  трьох  років  у  них розвиваються  здібності  до  навчання.  Це  видно  з  того,  що  діти  уважно  прислуховуються  до пояснення вихователя, стежать за його показом і легко його відтворюють.
В  іграх-заняттях  з  будівельним  матеріалом  діти  можуть  накладати  одні  деталі  на  інші, викладати  їх  у  ряд,  розуміють  призначення  будівель,  зводять  складніші  будівлі  з  великої кількості  будівельного  матеріалу  різної  форми.  Так,  вони  будують  «доріжку  для  ляльки»,  «кімнату  ддя зайчика»,  «канапу  для  ведмедика»,  «крісло  для  котика»,  «садибу  з  парканчиком»,  «хатку для песика».
Слід зазначити, що перед тим, як будувати щось, треба розглянути будівельний матеріал. Діти цієї вікової групи можуть назвати кубик, цеглинку, дах тощо. При зведенні будівлі малюки використовують сюжетні іграшки. Це підвищує їхній інтерес до заняття.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Про траєкторію руху та розвитку професійної компетентності педагога

  Чи потрібно кожному з нас самовдосконалюватись та розвиватися професійно?  Ми часто чуємо поняття: професійний розвиток, траєкторія профес...