Малюємо людину у групі середнього віку


Програма розвитку дитини «Українське дошкілля» пропонує нам у групі середнього віку з образотворчої діяльності вчити передавати у роботах основні особливості у постатях чоловіків і жінок, асоціювати тіло людини з геометричними фігурами: чоловік – прямокутник, жінка – трикутник.
У другому півріччі  середньої групи діти вже чітко закріпили знання про круг, овал на заняттях з образотворчої діяльності, а тому вихователь  пропонує закріпити поєднання круглих форм із зображенням прямих ліній – трикутник, прямокутник., звертаючи увагу на те, що бокові сторони трикутника утворюються похиленими лініями, я прямокутника – прямими.  Чотирьох річним дітям ще важко малювати прямі лінії, а тому попередньо потрібно  під час прогулянки звернути увагу дітей на нахил гірки для спускання (зобразити похилу лінію паличкою на піску). Коли діти вже добре вміють зображувати прямі і похилі лінії, можна приступати до зображення людини з геометричних фігур. Можна намалювати гномика у шубці (круг, трикутник), дівчинку у платтячку (круг, трикутник), хлопчика (круг, прямокутники).
         Для виконання цього завдання  важливо підібрати відповідну натуру. Для першого заняття найкраще взяти ляльку, які, в даному випадку,  будуть реальним відображенням людини.
Для цього потрібно поставити ляльку у положення фас (обличчям до дітей, які будуть малювати). Спочатку вихователь  сам обстежує , задає запитання, спонукає дітей до відповідей. І обов'язково звернути увагу на симетричність тіла та пропорції основних його частин – голова, тулуб, руки, ноги. Розглянути зразок , намальований вихователем, ще раз проаналізувати його.
Потім вихователь  наочно показує спосіб зображення. Показ способу зображення вихователь обов'язково супроводжує поясненням.  В середній групі, як і в молодшій, перш за все називає ті рухи і дії, які показує. Більш складну дію, яка включає декілька простіших, розділяє на простіші  і коментує кожну дію.
При побудові малюнка  важливо звернути увагу розміщення  фігури на аркуші паперу. Якщо людина у довгому платті, то починайте малювати у нижній частині аркуша, якщо у короткому – по середині аркуша, щоб помістились ноги.
Наприклад , показуючи прийоми малювання трикутного тулуба, вихователь проводить горизонтальну лінію знизу аркуша і говорить: «Ось який широкий знизу кожушок у гномика/платтячко у дівчинки).
Поставте в верхній частині над трикутником крапку та з'єднайте її з краями горизонтальної лінії (похилі лінії) –кожушок. На вершині трикутника намалюйте круг (голова). Зліва та справа від вершини трикутника малюємо прямокутники. Зауважуємо, довжина прямокутників досягає тільки до половини трикутника (руки), якщо одяг довгий. Якщо малюєте дівчинку у короткому платті – зобразіть руки відповідної довжини. При малюванні ніг також зважайте на довжину плаття: якщо довге – ноги можна не зображувати, якщо коротке – два прямокутники, які потрібно малювати від нижньої лінії плаття .  Доповніть малюнок дрібними елементами: риси обличчя, волосся, долоні, найхарактерніші особливості.
Джерела : Програма розвитку дитини « Українське дошкілля»

В. Косминская Теория и методика изобразительной деятельности в детском саду
Т. Комарова Методика обучения изобразительной деятельности и конструирования 




Немає коментарів:

Дописати коментар

Про траєкторію руху та розвитку професійної компетентності педагога

  Чи потрібно кожному з нас самовдосконалюватись та розвиватися професійно?  Ми часто чуємо поняття: професійний розвиток, траєкторія профес...