Чи можна чітко визначити рівні естетичного розвитку дошкільника?

   Для дошкільника вкрай важлива думка педагога про нього і по його здатність втілювати задум, творити, тож об'єктивно оцінюючи його роботу, варто, разом із тим, не знижувати зусилля, яких він доклав. Дитина чекає на ваше схвалення, прагне, щоб у її роботі ви обов'язково впізнали , що саме вона хотіла намалювати, виліпити. Оцінювати слід не  не кількість зробленого, швидкість виконання, а результат дитячої старанності, наполегливості, завершеності, моральні та душевні зусилля. Шкідливо й захвалювати дитину, бо вона повірить у свою геніальність, винятковість. , а це негативно позначиться на її подальшому розвиткові. 
   Неприпустимо також прямо зіставляти  художні роботи дошкільнят.. Порівнювати можна конкретні досягнення дитини в аспекті зростання власних здатностей. Наприклад : " Сьогодні твій малюнок наповнений радістю, теплом, усі кольори яскраві, свіжі. Цікаво побудована композиція, вдало дібраний сюжет  - він насичений подіями" тощо.
   Але й разом з тим існує поняття "ЯКІСТЬ ОСВІТИ". І завжди існували різні підходи до визначення поняття   "якості освіти".  Проте якість освіти (рівень) слід розглядати як якість результатів, орієнтуючись на рівень розвиненості та вихованості дітей - їхні особисті досягнення. 
    Головними  критеріями визначення певного рівня естетичного розвитку дошкільника є показник особистого зростання дитини: що ефективніше та різноманітніше дитина розв'язує  доступні вікові та життєві проблеми, то вища робота педагогів і дошкільного закладу загалом.
   Орієнтиром визначення рівня є Державний стандарт дошкільної освіти України  -  Базовий компонент дошкільної освіти (освітня лінія "Дитина у світі культури"). Державних вимог до рівня розвиненості дитини дошкільного віку, визначених цим стандартом, мають дотримуватись всі дошкільні навчальні заклади України. 
   Проте на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти існують різні методики щодо визначення рівня естетичного розвитку , та всі вони є ОРІЄНТОВНИМИ . Це і суб'єктивне визначення рівня  педагогом під час спостереження за дитиною на занятті, бесіда з нею, розгляд творчих робіт дитини, а також кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини. 
   Кваліметрія (від латинського - якість та древньогрецького  - вимірювати). Сутність кваліметричного підходу полягає в тому, що будь-яке якісне явище можна розкласти на фактори та критерії, які дають змогу виміряти й оцінити якість цього явища.
   Отож саме в  художньо-продуктивній діяльності здебільшого формується художньо-продуктивна компетенція, рівень сформованості творчої уяви дошкільників.
        Якщо педагог сам творчо та всебічно  розв'язує завдання художньо-естетичного розвитку   і творчо спрямовує діяльність своїх вихованців, то РІВЕНЬ ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКА буде наближений до 100% .
дошкільник буде:
- сприйматиме мистецький твір з позиції краси, вирізнятиме його як естетичний;
- виявлятиме себе  емоційно сприйнятливим та естетично чуйним цінителем, слухачем, глядачем, виконавцем; емоційно-ціннісно ставитиметься до проявів естетичного в житті;
- реалізуватиме здатність насолоджуватись мистецтвом, пізнавати образну специфічність мистецтва й дотичну інформацію;
- перейматиме духовний потенціал мистецького твору власний досвід, виховуватиме у собі риси улюблених персонажів;
- володітиме комунікативними навичками спілкування щодо змісту і краси твору, його засобів;
- із задоволенням наслідуватиме мистецькі зразки - образотворчі, музичні, танцювальні, театральні, літературні;
- охоче інтегруватиме в творчих завданнях власні інтереси, уподобання, цінності, набутий мистецький досвід щодо сприймання й відтворення прекрасного(уміння й навички);
- випромінюватиме благополуччя під час мистецької й творчої діяльності; матиме навички рефлексії стосовно власного мистецького досвіду; виявлятиме художню активність як складову особистісної культури.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Про траєкторію руху та розвитку професійної компетентності педагога

  Чи потрібно кожному з нас самовдосконалюватись та розвиватися професійно?  Ми часто чуємо поняття: професійний розвиток, траєкторія профес...