З ЯКИМИ ТВОРАМИ ЖИВОПИСУ ЗНАЙОМИТИ ДОШКІЛЬНИКІВ

   Знайомство дошкільників з світом мистецтва  - одне із вжливих завдань Базового компонента дошкільної освіти.

"Сприймає і усвідомлює мистецтво як результат творчої діяльності людини, виявляє емоції і почуття від побачених і почутих мистецьких творів; вибірково ставиться до окремих видів мистецької діяльності. Сприймає твір мистецтва цілісно, елементарно аналізує засоби художньої виразності."

" Називає прізвища, твори улюблених вітчизняних та зарубіжних митців..."

Виокремлює жанри народного, класичного і сучасного вітчизняного та світового мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт..."

Базовий компонент дошкільної освіти  (нова редакція)

Отож в дитячому садку варто знайомити дітей не тільки з сучасним українським живописом, але й з світовою класикою. 
   Зустріч дитини з творами живопису допомагають помічати навколишню красу, радіти й дивуватися їй, виявляючи свої почуття: хвилювання, радість, втіху, задоволення. Розглядаючи й милуючись творами живопису, дитина має змогу не лише побачити характерні ознаки, а й "зануритись" у нього, почути шелест листя, відчути на щоках теплий вітерець, гру сонячного зайчика на долоні., вдихнути пахощі осіннього лісу, морського бризу або квітучої яблуні. Дитина прагне передати свої почуття словами, інтонацією голосу, а бажання відтворити їх у зримих образах спонукає взятись  за олівець чи пензель. 
   З'ясовано, що з-поміж різних жанрів живопису дошкільнятам найближчі картини на побутові теми та натюрморти. Вони найдоступніші для сприйняття дитини, відтворюють реальні предмети вжитку. Неабияку цікавість у всіх дітей викликає і натюрморт. 
   З допомогою вихователя діти розуміють, що композиційний центр  можна виділити кольором, величиною, формою.  Діти здатні зрозуміти, що художник розміщує найголовніше у своїй картині на передньому плані, зображуючи предмети й людей на передньому плані. 

   Орієнтовний перелік творів живопису з якими можна знайомити дошкільників

І. Айвазовський: “Схід сонця у Феодосії”, “Морський берег”, “Штиль на морі”, “Дев’ятий вал”, “Шторм на Чорному морі”, “Весілля в Україні”, “Облога Севастополя”, “Шторм на морі вночі”; О. Андрєєв “Літо у Карпатах”; В. Анохін “Світанок на озері”; В. Бакшеєв “Блакитна весна”; 
С. Бердник “Захід сонця на Дніпрі”; К. Білокур, Є. Волобуєв, С. Шишко, О. Шовкуненко – твори живопису на тему осінніх натюрмортів; М. Божій: “Думи мої, думи”, “Осінь”, “Дівчина з апельсином”; В. Васнецов: “Альонушка”, “Царівна-Жаба”, “Іван Царевич на Сірому Вовку”, “Богатирі”, “Килим-літак”; М. Гордєєва “Осінній парк”; І. Грабар “Лютнева блакить”; П. Кончаловський “Бузок”; В. Коренек “Дунайська мелодія”; О. Коренна “Зима”; 
Ф. Кричевський: “Три покоління”, “Хлопчик з пташкою”, “Дівчата”; А. Куїнджі: “Осінь”, “Березовий гай”, “Вечір на Україні”, “Місячна ніч на Дніпрі”, “Дніпро вранці”, “Рання весна”; 
І. Левітан: “Золота осінь”, “Березовий гай”, “Березень”, “Жовтень”, “Весною в лісі”; 
П. Левченко: “Село взимку”, “За читанням листа”, “В садочку”, “Вітрячок”; А. Манастирський: “Дорога”, “Діти на леваді”, “Цікава книжка”; О. Олексієнко “Різдвяний ранок”; К. Петров-Водкін “Вранішній натюрморт”; М. Пимоненко: “На ярмарку”, “Портрет сина художника”, “Гуси, додому”; В. Полєнов: “У парку. Нормандія”, “Ранній сніг”, “Золота осінь”; О. Саврасов “Граки прилетіли”, “Зимовий пейзаж”; В. Самков “Весняне цвітіння”; В. Сєров “Дівчинка з персиками”; Г. Собачко-Шостак, М. Приймаченко – твори живопису про чарівних птахів і звірів; В. Титуленко “Човник”; І. Чернов “Пушкінська взимку”; І. Шишкін: “Ранок у сосновому лісі”, “Сосновий бір”, “Ліс”, “Зима”, “На півночі дикій”, “Дубовий гай”; Т. Яблонська: “Застудилася”, “У парку”.

    Варто познайомити дошкільників із картинами Марфи Тимченко, картини якої несуть високу декоративну цінність, написані у техніці петриківського розпису.
   Із сучасних українських художників найдоступніші для сприйняття дошкільника будуть картини Євгенії Гапчинської

Немає коментарів:

Дописати коментар

Про траєкторію руху та розвитку професійної компетентності педагога

  Чи потрібно кожному з нас самовдосконалюватись та розвиватися професійно?  Ми часто чуємо поняття: професійний розвиток, траєкторія профес...