"Сприймає і усвідомлює мистецтво як результат творчої діяльності людини, виявляє емоції і почуття від побачених і почутих мистецьких творів; вибірково ставиться до окремих видів мистецької діяльності. Сприймає твір мистецтва цілісно, елементарно аналізує засоби художньої виразності."
" Називає прізвища, твори улюблених вітчизняних та зарубіжних митців..."
" Виокремлює жанри народного, класичного і сучасного вітчизняного та світового мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт..."
Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)
Отож в дитячому садку варто знайомити дітей не тільки з сучасним українським живописом, але й з світовою класикою.
Зустріч дитини з творами живопису допомагають помічати навколишню красу, радіти й дивуватися їй, виявляючи свої почуття: хвилювання, радість, втіху, задоволення. Розглядаючи й милуючись творами живопису, дитина має змогу не лише побачити характерні ознаки, а й "зануритись" у нього, почути шелест листя, відчути на щоках теплий вітерець, гру сонячного зайчика на долоні., вдихнути пахощі осіннього лісу, морського бризу або квітучої яблуні. Дитина прагне передати свої почуття словами, інтонацією голосу, а бажання відтворити їх у зримих образах спонукає взятись за олівець чи пензель.
З'ясовано, що з-поміж різних жанрів живопису дошкільнятам найближчі картини на побутові теми та натюрморти. Вони найдоступніші для сприйняття дитини, відтворюють реальні предмети вжитку. Неабияку цікавість у всіх дітей викликає і натюрморт.
З допомогою вихователя діти розуміють, що композиційний центр можна виділити кольором, величиною, формою. Діти здатні зрозуміти, що художник розміщує найголовніше у своїй картині на передньому плані, зображуючи предмети й людей на передньому плані.
Орієнтовний перелік творів живопису з якими можна знайомити дошкільників
І. Айвазовський: “Схід сонця у Феодосії”, “Морський берег”,
“Штиль на морі”, “Дев’ятий вал”, “Шторм на Чорному морі”, “Весілля в Україні”, “Облога Севастополя”, “Шторм на морі вночі”;
О. Андрєєв “Літо у Карпатах”;
В. Анохін “Світанок на озері”;
В. Бакшеєв “Блакитна весна”;
С. Бердник “Захід сонця на Дніпрі”;
К. Білокур, Є. Волобуєв, С. Шишко, О. Шовкуненко – твори живопису на тему осінніх натюрмортів;
М. Божій: “Думи мої, думи”, “Осінь”, “Дівчина з апельсином”;
В. Васнецов: “Альонушка”, “Царівна-Жаба”, “Іван Царевич на
Сірому Вовку”, “Богатирі”, “Килим-літак”;
М. Гордєєва “Осінній парк”;
І. Грабар “Лютнева блакить”;
П. Кончаловський “Бузок”;
В. Коренек “Дунайська мелодія”;
О. Коренна “Зима”;
Ф. Кричевський: “Три покоління”, “Хлопчик з пташкою”, “Дівчата”;
А. Куїнджі: “Осінь”, “Березовий гай”, “Вечір на Україні”, “Місячна ніч на Дніпрі”, “Дніпро вранці”, “Рання весна”;
І. Левітан: “Золота осінь”, “Березовий гай”, “Березень”, “Жовтень”, “Весною в лісі”;
П. Левченко: “Село взимку”, “За читанням листа”, “В садочку”,
“Вітрячок”;
А. Манастирський: “Дорога”, “Діти на леваді”, “Цікава книжка”;
О. Олексієнко “Різдвяний ранок”;
К. Петров-Водкін “Вранішній натюрморт”;
М. Пимоненко: “На ярмарку”, “Портрет сина художника”, “Гуси,
додому”;
В. Полєнов: “У парку. Нормандія”, “Ранній сніг”, “Золота
осінь”;
О. Саврасов “Граки прилетіли”, “Зимовий пейзаж”;
В. Самков “Весняне цвітіння”;
В. Сєров “Дівчинка з персиками”;
Г. Собачко-Шостак, М. Приймаченко – твори живопису про чарівних птахів і звірів;
В. Титуленко “Човник”; І. Чернов “Пушкінська взимку”;
І. Шишкін: “Ранок у сосновому лісі”, “Сосновий бір”, “Ліс”,
“Зима”, “На півночі дикій”, “Дубовий гай”;
Т. Яблонська: “Застудилася”, “У парку”.
Варто познайомити дошкільників із картинами Марфи Тимченко, картини якої несуть високу декоративну цінність, написані у техніці петриківського розпису.
Із сучасних українських художників найдоступніші для сприйняття дошкільника будуть картини Євгенії Гапчинської
Немає коментарів:
Дописати коментар