Під суспільним (соціальним)
вихованням розуміють виховання, яке спрямоване на забезпечення гармонії
суспільних і особистих інтересів, балансу між відповідальністю суспільства
перед особистістю і особистості перед суспільством шляхом безпосередніх людських
відносин, а також за допомогою спеціально створених для цієї мети суспільних
інститутів (благодійних фондів, дитячих садків, шкіл, товариств, асоціацій
тощо).
Нагальною наразі є проблема педагогічної взаємодії та
навчального закладу, який відвідує дитина. Участь батьків у педагогічному
процесі допомагає вирішити одразу кілька важливих завдань: розширюється коло
партнерів та однодумців щодо виховання , діти побачать своїх маму і тата серед своїх друзів і зможуть ще раз з
гордістю сказати: « Мій тато – найкращий».
Важливо, щоб батьки
були зацікавлені в такій співдружності й розглядали дошкільний заклад не як «
камеру схову для дітей», а як соціокультурну установу, у якій розвиваються,
навчаються, виховуються діти …і дорослі.
«Сім'я
- перше джерело, з якого починається велика ріка почуттів і переконань».
В. О. Сухомлинський
Часто, народжуючи дитину, батьки покладають на неїособливі
надії і намагаються так «зрежисеревати» життя дитини, що вона стає заручником
амбіцій дорослих. така дитина має
відповідати найвищим стандартам: читати з 1,5 року, вільно говорити англійською
з 2 років , крутити фуете у 3 роки, бути скрізь і всюди першою. Деколи батьки
страждають від невиправданих очікувань, а дитина перетворюється на невротика із
заниженою самооцінкою.
Ось ще одна риса,
притаманна сучасним батькам: деколи динина використовується, як «реклама»
сімейного достатку – найдорожчі речі, іграшки , гаджети. А сама дитина
залишається самотньою. Така модель формує у дитини почуття покинутості.
Деколи батькам бракує
часу на власну дитину: вони постійно зайняті роботою, кар’єрою, громадськими
справами, питаннями світового масштабу. А для дитини, яку, власне, самі
запросили у цей світ знаходяться замінники: комп’ютерні ігри, аудіо казки, не
заперечуючи при цьому своєї любові і турботи про дитину.
БАТЬКИ, дозвольте
прожити дитині своє дитинство сповна.
Завдання
родини – зростити дитину щасливою родиною. Завдання дитячого садка , як
суспільного інституту, – толерантно
підказати батькам як зробити це цікаво, багатогранно, гідно. Цілеспрямовано не вказуємо на правильність
виховання. «Правильне виховання» у кожного своє. У кожної родини своя правда,
свої традиції, своя самобутність.
Завдання дитячого садка – не перетворити батьків на
вимогливих учителів, які мають удома продовжувати навчальний процес, а зробити
домівку місцем затишку, творчості, радості, відчуття комфорту й
захищеності. Ми прагнемо підказати
родині як цікаво та спільно провести час із своєю дитиною. Для цього
організовуємо спільні виставки дітей та батьків з малюнками чи
виробами .
Особливо цінними для
нас є участь батьків у навчально-виховному процесі – допомога в організації
дозвілля, виступ на святковому ранку,
проведення майстер-класу, участь у спортивних змаганнях… Різних форм існує безліч, потрібне лише ваше
бажання, розуміння, активність.
Оточення дитини щасливою родиною та суспільним інститутом – дитячим садком сприяють
формуванню соціального, фізичного й морального здоров’я дітей.
Немає коментарів:
Дописати коментар